سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی سود بسته بندی حبوبات و عوامل تاثیرگذار بر آن

سودآوری حبوبات بسته بندی در سال 1402 مانند همه سال های گذشته به عوامل مختلفی بستگی داشت. از جمله این عوامل می توان به نوع و مقدار حبوبات، شرایط اقلیمی و کشاورزی، روش های بسته بندی، هزینه های تولید، قیمت فروش، بازار مصرف و رقابت در بازار اشاره کرد. برای محاسبه سود در این کسب و کار در سال 1402 باید تمامی عوامل موثر بر این سیستم توزیع بررسی شود. بدون شک محاسبه دقیق اعداد و ارقام در بازار پر استرس کنونی بسیار دشوار است، اما در این مقاله سعی می کنیم پارامترهای موثر بر سودآوری این شغل را بررسی کنیم.

برای خرید دستگاه تسمه کش بادی روی لینک کلیک کنید.

میزان سود بسته بندی حبوبات

بسته بندی حبوبات و غلات یک تجارت سودآور است. با توجه به اینکه تعداد واحدهای فعال در این زمینه در ایران اندک است، می توان حدس زد که سودآوری بسته بندی حبوبات در سال 1402 شاید برای واحدهای متمرکز بر کیفیت بسته بندی مهم بوده است. مراکز توزیع لوبیا گزارش می دهند که میزان سود حاصل از این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

·       نحوه بسته بندی

·       ظرفیت خط بسته بندی

·       ابزارهای مورد استفاده

·       مهارتهای نیروی کار

کارشناسان این حوزه میزان بازده داخلی این کار و سودآوری بسته بندی حبوبات را تا پایان 6 ماهه اول سال 1402 حدود چهل درصد تخمین می زنند که عدد بسیار مناسب و جذابی است. برای محاسبه صحیح و دقیق این کسب و کار لازم است تمامی عوامل تاثیرگذار در این کار بررسی شود و این کار به صورت ویژه انجام می شود

تجهیزات لازم برای بسته بندی حبوبات

در مرحله اول برای محاسبه سود بسته بندی باید هزینه ها را برآورد کرد. برای کسب سود از بسته بندی حبوبات به تجهیزات و لوازم خاصی نیاز دارید که در طرح توجیهی بسته بندی حبوبات مشخص شده است. کسب اطلاعات در مورد این ابزارها ضروری است تا برای سرمایه گذارانی که دانش فنی در این زمینه ندارند، رویکرد اولیه وجود داشته باشد.

بنابراین، مهندسان مشاور که پیشرو در این زمینه هستند با ارائه اطلاعات کافی برای خط، وضعیت کسب و کار را به سرمایه گذاران اطلاع می دهند. تجهیزات مورد نیاز برای خط بسته بندی حبوبات عبارتند از:

·       ماشین بسته بندی دستی

·       ماشین پرکن حجمی

·       دستگاهی برای تاریخ زدن

·       دستگاه توزین برای مشخص کردن وزن درست حبوبات و قرار دادن آنها در پاکت سلفون یا کاغذی

·       دستگاه دوخت

·       دستگاه برای چاپ تاریخ تولید و انقضا روی بسته ها

·       دستگاه  بوجاری برای جداسازی سنگ، خاک و ضایعات از حبوبات

·       بالابر برای حمل حبوبات

·       تسمه نقاله برای حرکت حبوبات در یک خط بسته بندی

نحوه محاسبه میزان سود بسته بندی

برای محاسبه سودآوری حبوبات بسته بندی ابتدا باید هزینه ها محاسبه شود. هزینه ماشین آلات بسته بندی، هزینه مواد بسته بندی، هزینه آب و برق و هزینه خرید حبوبات متحمل می شود. واضح است که برخی از این هزینه ها در مشاغل کوچک مانند بسته بندی حبوبات در خانه وجود ندارد.

هزینه کم، سود بسته‌بندی حبوبات، درآمد را به حداکثر می‌رساند. مثلا اگر روزی 300 بسته بفروشید و به ازای هر بسته 1000 تومان سود کنید می توانید ماهی 9 میلیون تومان سود کنید. توصیه می کنیم حتما نحوه بازاریابی را بخوانید یا از یک بازاریاب ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید فروش محصولات خود را افزایش دهید.

انواع ماشین آلات بسته بندی حبوبات و میوه های خشک

ماشین آلات بسته بندی حبوبات و میوه های خشک دستگاه هایی برای بسته بندی مواد دانه بندی شده مانند: لوبیا، عدس، نخود، کنجد، آجیل و غیره هستند. این دستگاه می تواند حبوبات و میوه های خشک را در وزن های مختلف در پاکت های سلفون یا کاغذی بسته بندی کند. برای این کار از ابزار و تجهیزات مختلفی مانند: توزین، دستگاه دوخت، وکیوم، بوجاری، پولیش، تاریخ زن، تسمه نقاله و بالابر استفاده می کند.

دستگاه‌های بسته‌بندی میوه‌های خشک و حبوبات می‌توانند کم یا خانگی و زیاد یا صنعتی باشند. لوازم خانگی ارزان و کوچک هستند و برای راه اندازی مشاغل خانگی مناسب هستند. تجهیزات صنعتی گران‌تر و بزرگ‌تر هستند و برای تولید و فروش در مقیاس بزرگ حبوبات و میوه‌های خشک مورد نیاز هستند.

روشهای جدید برای سود بردن از بسته بندی حبوبات

بسته بندی حبوبات یک تجارت سودآور است که می تواند با توجه به نیاز بازار و تغییر ذائقه مشتریان سود خوبی به همراه داشته باشد. برای افزایش سودآوری بسته بندی حبوبات می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

·       انتخاب حبوبات با کیفیت و تازه

·       انتخاب بسته بندی مناسب برای بازار هدف

·       انتخاب قیمت های منصفانه و رقابتی برای محصولات

·       انتخاب یک نام برند جذاب برای محصولات

·       انتخاب روشهای بازاریابی موثر و خلاقانه برای تبلیغ

·       انتخاب کانال فروش مناسب برای بازار

·       انتخاب تامین کنندگان قابل اعتماد و مشارکت با آنها

·       انتخاب یک دستگاه بسته بندی قابل اعتماد و کارآمد

·       انتخاب پرسنل ماهر و آموزش دیده برای انجام کار

·       انتخاب استانداردهای کیفیت و سلامت محصولات

·       انتخاب روشهای کنترل کیفیت و ارزیابی محصول

·       انتخاب روشهای نگهداری و نگهداری محصولات

سخن آخر

همانطور که گفته شد، فواید بسته بندی حبوبات در خانه بسیار است. بعلاوه، نیازی به اجاره فضای جداگانه ندارد و با ضرب الاجل مواجه می شوید. به همین دلیل می توان گفت که این شغل برای خانم های خانه دار یا دانشجو انتخاب مناسبی است. برای موفقیت در این کار، ابتدا باید یک بسته با کیفیت ارائه دهید و بازاریابی مناسبی داشته باشید تا بتوانید به بالاترین فروش دست پیدا کنید.